9. 2. 2008

Měření účinnosti virálního marketingu

U měření virální účinnosti je třeba dát velký pozor na rozdíl mezi jejím rozšířením a zapůsobením, tedy skutečným efektem.

Pokud byla virální kampaň nasazena jen kvůli zvýšení známosti značky, pak je její rozšíření dostatečnou satisfakcí. Pokud však bylo cílem zvýšit prodejnost výrobku či služby, samotné rozšíření nestačí. Je-li navíc virální kampaň používána jako doplněk jiné reklamní kampaně, velmi obtížně se určuje, jak velká část zákazníků přišla právě díky ní. Aby bylo možné měřit a vyhodnocovat výsledky kampaně, je tedy třeba si v jejím úvodu stanovit jasný cíl. Jen s ním je pak možné naměřené výsledky porovnávat.

U každé virální kampaně je také třeba uvažovat vazbu na celkové cíle organizace. Rozšíření známosti značky by mělo být jen prostředníkem k nejvyšším cílům každé firmy. Těmi jsou v komerční sféře nejčastěji zisk či obrat. Pokud je tedy web zároveň spojen s objednávkovým procesem, lze na něm pak vedle počtu zobrazení měřit i další ukazatele, např. konverzní poměr, celkový obrat či celkový zisk.

1 komentář k “Měření účinnosti virálního marketingu”

  1. [1] Dan | 19. 2. 2008 v 6.18

    Pisete o tom uz v lednovem clanku, ale tady to zazniva taky. Prima meritelnost je technicky velmi komplikovana a casto skoro nemozna. Prave z duvodu, ze se tezko odhaduje, jekymi cestami se bude sirit. Podle meho by se to zadavatel kampane mel uz na zacatku jasne dovedet, tudiz sireni znacky ano, vliv na prodej/obrat/etc mozna, ale spis tezko meritelne.